Maersk ger medarbetare utbildning var som helst och när som helst, med Cornerstone OnDemand
DEMO

Media Contact:

Kristy Gonzalez

Cornerstone OnDemand

Phone: +1 (310) 382-9563

kgonzalez@csod.com

Michael Falk

Agera PR

T: 073- 397 46 55

michael.falk@agerapr.se

Maersk implementerar Cornerstone Learning och Cornerstone Connect för 89 000 medarbetare över hela världen, för att stötta lärande i samarbete

12 januari 2016Cornerstone OnDemand (NASDAQ: CSOD), en global ledare inom molnbaserade lösningar för talent management software, kan idag berätta att Maersk, ett globalt konglomerat inom transport och energi, har valt Cornerstones learning management system (LMS) inklusive Cornerstone Learning och Cornerstone Connect, Cornerstones applikation för samarbete. Med hjälp av dessa lösningar kan företaget erbjuda lärande och utveckling och möjliggöra att hela organisationen följer regler och riktlinjer. Avtalet tecknades under hösten 2015 och ger Maersk lösningar som ger deras medarbetare tillgång till kurser. Dessutom kan de samarbeta med sina kollegor oavsett plats eller typ av uppkoppling – via mobilen, i samarbetsform eller offline.

Maersk har mer än 89 000 anställda i 130 länder, och många arbetar ute på fältet eller på distans. Maersk är engagerat i en rad verksamheter inom skeppsfart, logistik och olje- och gasbranschen. Företaget ses som ett av de största i världen inom containerfartyg och supplyfartyg.

Eftersom de har en så stor arbetsstyrka, och inom flera olika branscher, behövde Maersk ett modernt learning management system som inte bara var kostnadseffektivt utan också kunde svara mot flera affärsbehov. Genom att implementera Cornerstone Learning och Cornerstone Connect kommer Maersk kunna:

• Engagera sina medarbetare och ge dem utbildning var som helst, när som helst. Oavsett om det är på ett kontor eller en oljeplattform kommer Maersks medarbetare kunna få den utbildning de behöver. De kommer även kunna samarbeta med medarbetare genom Cornerstones funktioner för gemensamt lärande, både mobilt och offline. Maersk kommer kunna erbjuda utbildningar över hela organisationen. Dessa kan vara ledda av en lärare och det finns även e-learning och virtuella kurser. Utbildningarna kan även handla om certifieringar och att följa regelverk, och hanteras då genom ett centraliserat system. Genom att även använda Connect kommer Maersk underlätta att man delar kunskap inom organisationen. I Connect kan medarbetare dela sitt eget material, lära sig best practice och utbilda varandra med hjälp av instruktionsfilmer.
  • Säkerställa att medarbetare följer regler. I ett företag som är verksamt i starkt reglerade branscher som transport och energi behöver HR och ledning ha överblick över organisationen. Bara på så sätt går det att säkerställa att medarbetarna följer alla regler som finns. Cornerstones molnbaserade programvara ger ledningen verktyg för detta – och ger också möjlighet att upptäcka fall när det finns en risk att reglerna inte följs.
  • Stärka medarbetarnas produktivitet. Maersk kan öka produktiviteten genom att ge medarbetare relevant utbildning från mobila enheter, även offline. Dessutom med ett mer intuitivt gränssnitt än Maersks tidigare lösning. Detta kommer hjälpa till att fostra en kultur där medarbetare inte bara avslutar sin utbildning i tid utan också aktivt och kontinuerligt söker sig till relevanta kurser och material, och på så sätt ges de möjlighet att utveckla sina karriärer.

Citat

“Vi visste att vi behövde ett modern, robust system för att hantera våra medarbetare, och det var viktigt för oss att det var ett system som stödjer samarbete genom utbildning”, säger Mads Ingholt, chef för ledarskapsutveckling på Maersk. “Dessutom kommer Cornerstones offlineutbildning göra det möjligt för de som arbetar på distans att genomföra utbildningar och certifieringar i fråga om regler. Detta även när de jobbar på oljeplattform. Samtidigt kan våra temporära medarbetare utbildas på sin mobil, hemifrån eller när de är på jobbet. Cornerstone Learning kommer göra det enklare och mer praktiskt för våra medarbetare att utveckla sin professionella kunskap och hålla sig uppdaterade.”

“Vi är mycket glada att kunna ge Maersk en komplett lösning för utbildning och vidareutveckling. Den kommer göra det möjligt för dem att låta medarbetarna realisera hela sin potential”, säger Vincent Belliveau, executive vice president och general manager för Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA), Cornerstone OnDemand. “Vi tror starkt på värdet i en kombinerad utbildningsstrategi med samarbete och mobila såväl som offlinemöjligheter. De av våra kunder som tagit en liknande väg med sin utbildningsstrategi har i många fall sett imponerande resultat i fråga om bättre engagemang hos medarbetarna och mer produktiva medarbetare.”

Ytterligare resurser

Om Maersk

Maersk Group är en global organisation med runt 89 000 medarbetare och kontor i cirka 130 länder. Förutom att vara ägare till ett av världens största fraktföretag är Maersk även involverade i en rad andra verksamheter inom energi, frakt och tillverkning. 2014 var Maersk Group nr. 172 på listan Fortune 500.

Om Cornerstone OnDemand

Cornerstone OnDemand (NASDAQ: CSOD) är globalt ledande inom molnbaserad programvara för att hantera utbildning och kompetens. Företagets lösningar hjälper organisationer realisera potentialen hos sina medarbetare. Cornerstone inkluderar rekrytering, introduktion och utbildning i samarbete. Dessutom ingår prestationshantering, löner och ersättningar, planering när medarbetare byter jobb såväl som analysverktyg. Detta innebär att Cornerstone är utformat för att möjliggöra ett kontinuerligt lärande och utveckling, vilket är av central betydelse för att medarbetare och organisationer ska växa.

Företaget är baserat i Santa Monica, Kalifornien, och företagets lösningar används av mer än 2 400 kunder över hela världen. Det finns 22,2 miljoner användare i 191 länder med 42 språk. För mer information om Cornerstone, besök oss på TwitterFacebook och vår blogg. www.csod.com

Cornerstone® and Cornerstone OnDemand® are registered trademarks of Cornerstone OnDemand Inc.

Werden Sie einer von 30+ Millionen Nutzern der #1 Talent Management Lösung

Kontaktieren Sie uns