mobile menu

Maersk Group vælger Cornerstone OnDemand som strategisk uddannelsesplatform

Med de cloudbaserede tjenester Cornerstone Learning og Cornerstone Connect styrker Maersk Group nu e-learning konceptet for alle 89.000 ansatte verdenen over. Det giver en række helt unikke muligheder for uddannelse og samarbejde på tværs af geografi og tidszoner.

SANTA MONICA og KØBENHAVN den 12. januar 2016: Maersk Group har netop annonceret, at man har valgt løsningerne fra den amerikanske virksomhed Cornerstone OnDemand som fundament for en verdensomspændende e-learning strategi. Aftalen giver således de ansatte i Maersk Group adgang til onlinekurser og samarbejdsværktøjer uanset, hvor på jordkloden, de befinder sig, og uanset hvilken netværksforbindelse, der er rådighed over.

Ligeledes er der adgang fra mobilplatformen, det vil sige såvel smartphone som tablet, uanset om den enkelte medarbejder er online eller offline. Da Maersk Group beskæftiger mere end 89.000 medarbejdere i 130 lande, og mange af dem befinder sig i fjernt beliggende eller øde områder, har det nemlig været essentielt at vælge en løsning, der er så fleksibel som muligt.

Med så stor en arbejdsstyrke samt en arbejdsstyrke, der fagligt og arbejdsmæssigt spænder endog særdeles vidt inden for blandt andet containertransport og olieindustri, har det endvidere været en strategisk udfordring at vælge en leverandør, der kan tilbyde et Learning Management System (LMS), som ikke blot udnytter ressourcerne effektivt, men ligeledes kan opfylde mangeartede behov for e-learning og samarbejde på tværs af geografi og tidszoner.

I samarbejde med Cornerstone OnDemand implementerer Maersk Group såvel Cornerstone Learning som Cornerstone Connect. Begge er cloudbaserede tjenester, der byder på en række fordele, blandt andre:

24-7 adgang overalt: Uanset om en medarbejder befinder sig på kontoret eller på en olieboreplatform, vil han eller hun have adgang til al nødvendigt trænings- og kursusmateriale og vil kunne samarbejde med sine kolleger om dette. Maersk Group bliver således i stand til fra centralt hold at levere uddannelse på tværs af hele organisationen - uanset om der er tale om instruktørbaseret undervisning, e-learning eller et virtuelt indlæringsmiljø. Desuden bliver der tale om ægte vidensdeling i hele organisationen, hvor de ansatte kan uploade deres eget indhold til gavn for hinanden.

Sikring og vedligeholdelse af kompetencer: Maersk Group er en organisation, der arbejder i industrier, som er underlagt en række regulatoriske krav. Derfor er det essentielt for såvel ledelse som Human Ressource på tværs af hele organisationen at have et billede af, hvorvidt medarbejderne lever op til de nødvendige uddannelsesmæssige krav og ikke mindst kunne agere, hvis det er nødvendigt at følge op på en medarbejders kompetencer.

Øget produktivitet: Gennem muligheden for at tilgå den nødvendige information selv fra en mobil enhed - og altså uanset om medarbejderen er online eller offline - bliver Maersk Group i stand til at øge medarbejdernes produktivitet. Samtidig appellerer et brugervenligt og intuitivt interface til, at den enkelte medarbejder ikke alene fuldfører den træning, der er nødvendig for jobbeskrivelsen, men også aktivt søger og gennemfører supplerende uddannelse til gavn for den pågældendes karriere.

Store forventninger til samarbejdet

“Vi var klar over, at vi havde behov for en moderne og robust løsning, der samtidig giver mulighed for at fremme samarbejde gennem indlæring. Ligeledes gør muligheden for at tilgå alt indhold offline fra en mobil enhed vores medarbejdere i stand til at fuldføre de nødvendige kurser, opnå certificering og ikke mindst holde deres viden opdateret uanset, hvor de befinder sig og uanset, om de er i nærheden af en computer eller ej”, siger Mads Ingholt, der er ansvarlig for ledelsesudvikling i Maersk Group.

“Vi er glade for at kunne tilbyde Maersk Group en løsning, der gør det muligt at realisere medarbejdernes fulde potentiale. Således har mange af vores kunder med samme strategi som Maersk Group opnået imponerende resultater, når det gælder bedre medarbejderengagement, lige som de har opnået en generelt mere effektiv og produktiv arbejdsstyrke”, siger Vincent Belliveau, der er vicepræsident og chef for Cornerstone OnDemands aktiviteter i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA).

Nyttige links:

Mere information om Cornerstone Learning: www.csod.co.uk/learning.

Mere information om Cornerstone Connect: www.csod.co.uk/connect.

Mere information om e-learning og samarbejde: www.csod.co.uk/collaborative-learning.

Informationen über Cornerstone OnDemand

Cornerstone ist ein führendes Personalentwicklungsunternehmen. Wir glauben, dass Menschen alles erreichen können, wenn sie die richtigen Entwicklungs- und Wachstumschancen haben. Wir bieten Unternehmen die Technologie, die Inhalte, das Fachwissen und einen spezifischen Ansatz, um das volle Potential ihrer Mitarbeiter freizusetzen. Die Personalentwicklungslösungen von Cornerstone bieten umfassendes Recruiting, personalisiertes Learning, modernen Training-Content, entwicklungsorientiertes Performance Management sowie ganzheitliches Management und Einblicke in Mitarbeiterdaten und. Die Lösungen werden von über 6.000 Kunden aller Größen eingesetzt, die mehr als 75 Millionen Benutzer in über 180 Ländern und fast 50 Sprachen umfassen. Erfahren Sie mehr auf Cornerstone OnDemand sowie auf Twitter, LinkedIn, Facebook und in unserem Blog.

Hinweis: Cornerstone® und Cornerstone OnDemand® sind eingetragene Marken von Cornerstone OnDemand, Inc.

Überzeugen Sie sich selbst

Jetzt durchstarten